Τι είναι αυτός ο μεταμοντερνισμός;Πως τον ορίζουμε[εάν ορίζεται] ώστε να τον διακρίνουμε,κρίνοντας και το αντίστοιχο εύρος της επίδρασης του,ακόμη κι εκεί που δεν περιμένεις ότι θα τον βρεις να συχνάζει;
Αντιγράφω από τη βικιπαίδεια:
Ο μεταμοντερνισμός κυριολεκτικά σημαίνει ''το κίνημα που ακολούθησε του μοντερνισμού''.
[Μοντερνισμός:Η μοντέρνα σκέψη και η πρακτική της εφαρμογή,στο πλαίσιο της νεωτερικότητας.
Ο όρος περιγράφει ΄κι ένα πλέγμα θέσεων,αντιλήψεων, και κινημάτων τα οποία εμφανίστηκαν στην τέχνη,στην πολιτική και τη φιλοσοφία από τα τέλη του 19ου αιώνα,υπό την πίεση των πρωτοφανών αλλαγών τις οποίες είχαν επιφέρει στη Δύση η νεωτερικότητα,ο καπιταλισμός κι η σαρωτική τεχνολογική εξέλιξη μετά τον Διαφωτισμό,για να επικρατήσουν καθολικά μέχρι και τον Β' παγκόσμιο πόλεμο.
Ο μοντερνισμός στην τέχνη υπήρξε μια αντίδραση στις συντηρητικές αξίες του ρεαλισμού.Το πιο παραδειγματικό κίνητρο του μοντερνισμού ήταν η απόρριψη της παράδοσης και η παρωδία της,μα και η αξιοποίηση της υπό νέες οπτικές γωνίες και ερμηνείες.
Ο μοντερνισμός απέρριπτε τις βεβαιότητες της διαφωτιστικής σκέψης,την έννοια ενός συμπονετικού,παντοδύναμου Θεού ως ανώτατης πηγής ηθικών αρχών,καθώς και την πεποίθηση πως μια κοινή,καθολικά αποδεκτή κι αντικειμενική ερμηνεία της φυσικής και κοινωνικής πραγματικότητας είναι δυνατόν να προσεγγιστεί χάρη στην ορθολογικότητα-ιδέες κάθε άλλο παρά συμβατές με τη θετικιστική,ορθολογική,μηχανιστική και αισιόδοξη φύση του Διαφωτισμού.
Στη φιλοσοφία και την πολιτική,αντιθέτως από την τέχνη,ο μοντερνισμός μετασχημάτισε κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα τα αιτήματα του Διαφωτισμού σε ριζοσπαστικά κινήματα[φιλελευθερισμός,εθνικισμός,σοσιαλισμός]με αξιώσεις αντικειμενικότητας και καθολικότητας,εμμονή με την αλλαγή και την πρόοδο και πλήρη πίστη στο δυναμικό της ορθολογικότητας και της τεχνολογικής εξέλιξης για τη βελτίωση της κοινωνίας.
Οι μοντερνιστές επιζητούν ν'αναθεωρήσουν ριζικά και απότομα καθετί ξεπερασμένο:Αλλοι προκειμένου να καταστρέψουν οτιδήποτε περιορίζει ή συγκρατεί την κοινωνική και ατομική πρόοδο-μη αμφισβητώντας επομένως την κληρονομιά του Διαφωτισμού και τη νεωτερικότητα αλλά μεμονωμένες όψεις τους ή αξιώματα τους τα οποία βλέπουν ως οπισθοδρομικά,λανθασμένα ή παρωχημένα-και άλλοι προκειμένου να εκφράσουν υπό ένα μη συντηρητικό πρίσμα τις αμφιβολίες τους για τη διαφωτιστική πίστη στην αέναη πρόοδο μέσω μιας υποτίθεται ''απελευθερωτικής'' τεχνολογίας,μιας ''αντικειμενικής'' επιστήμης και μιας ''μοναδικά'' περιγράψιμης εξωτερικής πραγματικότητας.Απο τη μία αποτελούν συνεχιστές και οφειλέτες του ρομαντισμού,ενώ από την άλλη τοποθετούνται στον αντίποδα του]
ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ
Παρά το ότι ως ''μοντέρνο'' αυτό καθ'αυτό ορίζεται το σύγχρονο,το κίνημα του μοντερνισμού καθώς κι η μετέπειτα αντίδραση του μεταμοντερνισμού καθορίζονται μέσα από ένα συγκεκριμένο πλέγμα αντιλήψεων.Ο μεταμοντερνισμός αποτελεί αισθητική,λογοτεχνική,πολιτική και κοινωνική φιλοσοφία,ως προσεγγιστική απόπειρα να περιγραφεί μια κατάσταση,status quo ή απλώς οι αλλαγές που υφίστανται οι θεσμοί και τα συστήματα κατά την μετανεωτερικότητα.
Ο όρος ''μεταμοντέρνος'' ορίζεται από το λεξικό της νέας Ελληνικής γλώσσας[Γ.Μπαμπινιώτη] ως ''αυτός που σχετίζεται με το σύγχρονο ρεύμα της τέχνης που αντιδρά στις φόρμες του μοντερνισμού και χρησιμοποιεί ποικιλία παραδοσιακών στοιχείων σε πρωτότυπες συνθέσεις'',καθώς επίσης αυτός που ''ακολουθεί αδιάκοπα τις εκάστοτε τάσεις χωρίς αρχές και σταθερά σημεία αναφοράς και επίσης[κατ'επέκταση στις κοινωνικές επιστήμες]ο ακραίος σχετικισμός στις αξίες και στην επιστημονική μέθοδο κι η απόρριψη της αντικειμενικότητας''.
ΟΙ...ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ
Με βάση την έρευνα της διαΝΕΟσις ο διευθυντής περιεχομένου της Θ.Γεωργακόπουλος χαρακτηρίζει δυσοίωνα τα ευρήματα της:Οι Ελληνες εμπιστεύονται αρκετά ελάχιστους θεσμούς,ενώ δεν μοιάζουν να εμπιστεύονται ούτε και τη σκιά των συνανθρώπων τους[δεν καταλαβαίνω που υπάρχει η αντίφαση εδώ και ποιος ο λόγος για έκπληξη και αιφνιδιασμό:Αυτή είναι η απόλυτα λογική σειρά των πραγμάτων-εφόσον πιστεύεις το πρώτο,αναπότρεπτα ισχύει και το δεύτερο,καθότι κι οι θεσμοί που τυγχάνουν της πλήρης απαξίωσης στα μάτια της κοινής γνώμης,υπηρετούνται από ανθρώπους κι όχι ρομπότ].
Επίσης,τονίζεται ότι μόνο ένας στους πέντε Ελληνες εμπιστεύεται ανθρώπους άλλης εθνικότητας ή θρησκείας-δεν γνωρίζω και ποιο είναι το ''σωστό'' όριο αποδοχής για να χαρακτηριστεί κάποιος εναρμονισμένος με τις αντιλήψεις των δημοσκόπων,πάντως ούτε κι εδώ διακρίνω κάτι ανεπάντεχο,καθότι έχει προηγηθεί η επισήμανση ότι οι Ελληνες δεν εμπιστεύονται ούτε και τους ομοεθνείς γείτονες τους,οπότε πάλι είναι απόλυτα λογική η σειρά των πραγμάτων που προκαλεί κατάπληξη στον κ. Γεωργακόπουλο,όπως κι η επισήμανση που ακολουθεί όλων αυτών και τονίζει την πλήρη απουσία εμπιστοσύνης των Ελλήνων έναντι των καινούριων ανθρώπων που μπαίνουν στη ζωή του-και κάποιος άλλος θα μπορούσε να επισημάνει γιατί χρειάζεται και...έρευνα για να διαπιστώσουμε τα αυτονόητα με αριθμούς και ποσοστά.
'Η κάποιος άλλος θα ζητούσε η έρευνα να μη μείνει στην επιφάνεια και αυτά που ήδη υποψιαζόμασταν,αλλά να ''μπει στο ψητό'' και να ρωτήσει τους ερωτώμενους τους λόγους για τους οποίους θεωρούν κατά πλειοψηφία άντρα διαφθοράς τις κρατικές αρχές[που ως γνωστόν,δύσκολα εμπιστεύεται η μία την άλλη και εξ ου και μια αιτία που εξηγεί μερικώς την ύπαρξη της απέραντης γραφειοκρατίας]και τους δημοσιογράφους με τα μμε-που επίσης,ως γνωστόν,στην πλειοψηφία τους δεν...βρίσκουν χρόνο να ασχοληθούν με τέτοια ζητήματα που οδήγησαν στη κρίση,γιατί έχουν να υπερασπιστούν τις συντάξεις και να κατακεραυνώσουν τους κακούς δανειστές και τους ξένους.
Κατάπληξη προκαλεί στον κ. Γεωργακόπουλο κι ο ένας στους τρεις που θεωρεί ότι οι ''οι ψηφοφόροι δωροδοκούνται'':Ο κ.Γεωργακόπουλος μάλλον το εκλαμβάνει αυτό σαν σημάδι συνωμοσιολογίας-δεν έχει ακούσει ποτέ για πελατειακό κράτος στην Ελλάδα.
Παρακάτω,ο κ.Γεωργακόπουλος σπεύδει να συμπεράνει ότι οι απαντήσεις των Ελλήνων δεν είναι εξωπραγματικές-όχι με την έννοια ότι είναι φυσιολογικές,αλλά τοποθετώντας τες σε σύγκριση με άλλους λαούς-οι οποίοι και αυτοί υποτίθεται ότι κάνουν λάθος να μη θεωρούν φάρους αξιοπιστίας τα κανάλια και τις εφημερίδες κι ότι αυτά φιλοξενούν ως περιεχόμενο.
Η μόνη κραχτή διαφορά που επισημαίνεται,είναι η διαφορά στα ποσοστά εμπιστοσύνης εν σχέσει με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο που δείχνουν οι Ελληνες στους καινούριος ανθρώπους που συναντούν στη ζωή τους-που κι αυτό εξηγείται από την παράταση της κρίσης στην Ελλάδα που επιδρά σωρευτικά στις,ήδη πριν απο την κρίση προϋπάρχουσες,αντιλήψεις.
Το τελικό συμπέρασμα του κ.Γεωργακόπουλου[πάντα εν συγκρίσει με ξένες χώρες και λαούς]είναι ότι η '''χώρα'' μας δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο και τερατώδες που χρήζει αυτομαστιγώματος,το ότι δεν είμαστε εντελώς διαφορετικοί από τους άλλους αλλά,ίσα ίσα,είμαστε στο κέντρο του χάρτη,ισορροπώντας σχεδόν απόλυτα ανάμεσα στην ''πρόοδο'' και την ''συντήρηση'' και στην αγωνία για επιβίωση και στην ανάγκη για ελευθερία-άρα,αφού ο ελληνικός λαός είναι νορμάλ,τα ποσοστά αναξιοπιστίας που αποδίδει στους θεσμούς[και σε όσους εργάζονται σε αυτούς]θα πρέπει ν'ανταποκρίνονται κατά το δυνατόν όσο πιο κοντά στη πραγματική πραγματικότητα.
Είναι δυνατόν το ΔΝΤ να είναι τελευταίο στον πίνακα με τη φθίνουσα σειρά του δείκτη εμπιστοσύνης,αλλά και η αξιοπιστία του τύπου και της τηλεόρασης,που το κατακεραυνώνουν συστηματικά επί τόσα μνημονιακά χρόνια,παρουσιάζοντας το σαν τον απόλυτο εχθρό και βασικό υπαίτιο,λόγω λάθων συνταγών,για τα δεινά μας,να είναι επίσης στον πάτο του δείκτη εμπιστοσύνης;Δεν υπάρχει μια αντίφαση;'Η ο λαός θεωρεί ότι τα μμε του λένε ψέματα,μόνο όταν επιχειρούν να του πουν κάποιες άβολες αλήθειες;
Και πόσοι από αυτούς που ερωτήθηκαν και δήλωσαν την πλήρη εμπιστοσύνη τους στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας,υπηρετούν οι ίδιοι,ή έχουν κάποιο κοντινό πρόσωπο τους ενταγμένο σε αυτές;
Και τα ερωτήματα που γεννά η κάθε σφυγμομέτρηση μιας ζωντανής κοινωνίας ανθρώπων με όλα τα λάθη και τις αντιφάσεις που συνοδεύουν την ύπαρξη,μπορεί να είναι πολλά.
Το βασικό όμως που εγώ εξάγω από τα σχόλια πάνω στην έρευνα του διευθυντή περιεχόμενου[και λειτουργό των θεσμικών μμε,καθότι τα χρησιμοποιεί για να εκθέσει τις έρευνες και τις απόψεις του πάνω σε αυτές],είναι ότι δεν τον απασχολεί καθόλου η περίπτωση τα μέσα εις τα οποία παρουσιάζει το αντικείμενο των ερευνών του,να είναι πράγματι προβληματικότατα-αφήνει μια αίσθηση δηλαδή ''ελιτισμού'':Ο λαός δεν καταλαβαίνει πόση καλή δουλειά κάνουμε εμείς οι οι μουμουέδες.
Τα μμε είναι εξαιρετικά,άλλο αν η κρίση έχει θολώσει την εικόνα του λαού για αυτά και,ούτως ή άλλως,δεν πρέπει να κατηγορούμε αποκλειστικά τον ελληνικό λαό διότι και σε ξένες χώρες τα ποσοστά αποδοχής των μμε,ιδίως την εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης,δεν είναι και στα καλύτερα τους.
'Η,ακόμη χειρότερα:Ο ελληνικός λαός δεικνύει δυσανάλογες ελλείψεις εμπιστοσύνης σε θεσμούς και,γενικότερα,στους άλλους που βρίσκονται πέραν του στενού φιλικού και οικογενειακού περιβάλλοντος του,αλλά...το ίδιο κάνουμε ασυναίσθητα,δίνοντας το παράδειγμα,κι εμείς οι δημοσκόποι που εντός των πλαισίων της παρεοκρατίας μας δεν τολμάμε να θίξουμε,διερευνώντας[μη ρωτώντας τους ερωτώμενους για τους λόγους που απεχθάνονται τα μμε]τα κακώς κείμενα του χωραφιού μας...
ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΗ ΜΟΝΟΤΡΟΠΙΑ ΣΥΝΑΓΕΡΜΩΝ ΠΟΥ ΣΕ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Προσπέρασα κι εγώ,λοιπόν,αυτή την επίδειξη και με την ''βούλα των αριθμών'' πεφωτισμένου ελιτισμού και υπόρρητης αγανάκτησης για τον λαό που κάποτε θα μάθει πόσο καλά κάνουμε τη δουλειά μας οοολοι εμείς ανυπερθέτως στα μμε,και έφτασα σε ένα ρεπορτάζ σχετικά με ένα θέμα άμεσα επικαιρικό:Τον προσφυγομεταναστευτικό καταυλισμό της Μόριας στην Λέσβο.
Παραθέτοντας τα γεγονότα μετά των αριθμών[35.000 άτομα μεταφέρθηκαν στην ελληνική ενδοχώρα,ενώ μόλις 2.000 έχουν επιστραφεί στην Τουρκία],η δημοσιογράφος παραθέτει την ''αξιολογική'' [λες και θα μπορούσε να προκύψει διαφορετικό αξίωμα από αυτό που ακολουθεί] κρίση της:Απο τη στιγμή που αποδεδειγμένα το μέτρο των επιστροφών μεταναστών στην Τουρκία από τη συμφωνία της με την ΕΕ,δεν εφαρμόζεται από την κυβέρνηση συριζα,η ένδειξη στο καντράν μας δείχνει ότι αυτό είναι πολιτική επιλογή μιας κυβέρνησης,που ποτέ κιόλας δεν έκρυψε τις ιδεολογικές αγκυλώσεις της αλλά και τις εξαρτήσεις της που φέρεται να έχει με συγκεκριμένους περιθωριακούς χώρους,εκμεταλλευόμενη μάλιστα και έναν νόμο που ψήφισε η ίδια αυτή κυβέρνηση και χαρακτηρίζει γενικόλογα ευάλωτους[και που δεν μπορούν να επιστραφούν στην Τουρκία] όσους είναι...θύματα εμπορίας ανθρώπων-όσοι ταξίδεψαν και πλήρωσαν τον βαρκάρη,να λογίζονται άραγε στα θύματα;.
Το αποτέλεσμα;Κανένας από τους διαμένοντες στους καταυλισμούς στα νησιά να μην ενδιαφέρεται να πάρει το άσυλο[κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι αυτό είναι μια ακόμη ένδειξη για το πόσοι μη πρόσφυγες έχουν μπει στη χώρα,καθότι ο πρόσφυγας που φεύγει από τη χώρα του γιατί κινδυνεύει η ζωή του,εξυπακούεται ότι είναι ευάλωτος και δεν διαλέγει ποια γραφειοκρατία,αυτήν που θα σε αναγνωρίσει ως ευάλωτο,ή ως πρόσφυγα-που σημαίνει πάλι ότι είσαι ευάλωτος-θα τον εξυπηρετήσει για να παρατείνει τη διαμονή του στην Ελλάδα,μιας χώρας της οποίας η κυβέρνηση,ναι μεν τον αφήνει να λασπώνεται στις ειδομένες και τις μόριες,αλλά τουλάχιστον του εξασφαλίζει ότι δεν θα επιστρέψει στις ίδιες λάσπες και τα ίδια λύματα που απολαμβάνει στην χώρα του].
Φυσικά και τα παραπάνω θα μπορούσε να είναι κατά μέρος αβάσιμα,ή,εντρυφώντας στο κλίμα πολιτική ορθότητας που συντονισμένα εκπέμπουν τα τηλεοπτικά μμε εδώ και χρόνια,ξενοφοβικά[το ισλαμοφοβικά έχει ελαττωθεί στη χρήση του,προφανώς στα μμε είναι προτιμότερο το γενικόλογο και απροσδιόριστο].
Το θέμα όμως είναι ότι αυτή η ''οπτική'' απουσιάζει τελείως από την παρουσίαση του θέματος από όλα τα κανάλια που λειτουργούν εναρμονισμένα,δηλαδή αντιδημοκρατικά,καλύπτοντας και την κυβέρνηση συριζα,παρουσιάζοντας και μερικά από αυτά και...αποδείξεις της μετά χριστόν κυβερνητικής...φιλευσπλαχνίας πάνω στο θέμα,δείχνοντας τους νέους καταυλισμούς στην ενδοχώρα που μεταφέρθηκαν τα ευάλωτα γυναικόπαιδα που είναι ένα τμήμα των χιλιάδων που καταυλίζονται στις μόριες.
ΓΙΑΤΙ,ΟΙ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΕΊΝΑΙ;
Αλλά για σταθείτε:Και σε ξένες χώρες δεν εκλέγουν τραμπιστές που καταφέρονται οργισμένα εναντίον των μμε για τις ψεύτικες ειδήσεις που μεταδίδουν;[κάνοντας τη σύγκριση με τα κοινωνικά δίκτυα,σίγουρα τα θεσμικά μμε μας παραπληροφορούν πολύ λιγότερο,αλλά αυτό δεν τα αθωώνει και σίγουρα δεν τα κάνει αντιτραμπικά,αντιορμπανικά κ.ο.κ. απλώς κι επειδή το δηλώνουν αυτοπροσδιοριζόμενα,χωρίς όμως να σταματούν να δίνουν αφορμές,τροφοδοτώντας ένα φαύλο κύκλο,μέσα στον οποίον τα μμε κατηγορούν τους πάντες εκτός από τους πεφωτισμένους εαυτούς τους].
Συνεχίζοντας,λοιπόν,την ανάγνωση της κυριακάτικης Καθημερινής,φτάνω στα διεθνή-και παίρνω επίσημο ύφος εγρήγορσης για την...έγκυρη σοβαρότητα όσων διαβάσω από τους προηγμένους:
www.kathimerini.gr/986195/article/epikairothta/kosmos/e8nikos-synagermos-sto-megaro-twn-hlysiwn
Εδώ πέρα το ρόιτερς παίρνει μια σφυγμομέτρηση της γνωστής για το...μεταρρυθμιστικό της άφοβο πνεύμα γαλλικής κοινωνίας και κατακεραυνώνει τον Μακρόν που δεν έβγαλε δρεπάνι για να θερίσει τους μεταρρυθμιστικούς του καρπούς στην αγορά εργασίας σε λιγότερο από...έναν χρόνο!
Μεγάλη ειρωνική πλάκα έχει και τ'ότι ξεκινά το ρόιτερς τις αξιολογικές κρίσεις του με το γνωστό πολιτικορθάδικο τροπάριο που απονείμει παράσημα χρυσών βατομούρων σε όσους ψηφίζουν αντιμεταναστευτικά,αποκαλώντας τους εθνικιστές και τα τοιαύτα.
Για το περιβόητο ρόιτερς,λοιπόν,φοβικοί και εθνικιστές είναι οι ψηφοφόροι που ψηφίζουν λεπέν λόγω αντιμεταναστευτικής διάθεσης,αλλά,προς θεού,ποτέ φοβικοί[ακόμη και εθνίκια,αν σκεφτείς ότι υποτίθεται ότι έχουμε ψιλοελεύθερη μετακίνηση εντός Ευρώπης και για εργασία-πέραν από αναψυχή-,αλλά πανίσχυρα συνδικάτα]όταν ψηφίζουν αντιμεταρρυθμιστικά για τα εργασιακά τους ''κεκτημένα''.
Μπαίνοντας στο ψητό,λοιπόν,το ρόιτερς μηρυκάζει:''Η απορρύθμιση[λες και δεν απέμεινε κανένα πλαίσιο για την αγορά εργασίας ή λες και καταργήθηκαν τα συνδικάτα]της αγοράς εργασίας δεν συνοδεύτηκε από δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης χάρη στην οικονομία της καινοτομίας,καταδικάζοντας τη νέα γενιά γάλλων σε αναζήτηση χαμηλόμισθης εργασίας στον τομέα των υπηρεσιών''.
Κάποιος που θα ήθελε να εκδικηθεί τα πολιτικορθάδικα μμε για όλες τις ταυτίσεις και τις αξιολογικές κρίσεις που αυτά κάνουν συστηματικώς κατά όσων διαφωνούν με την απορρύθμιση της μετανάστευσης και μη διαχωρίζοντας τους από τους ορμπάν αυτής της ηπείρου,θα μπορούσε να υποστηρίξει κάλλιστα ότι τις ίδιες παπαριές για τον αποβιομηχανοποιημένο βορρά στη γαλλία και τον ανταγωνισμό ''προς τα κάτω'',μηρυκάζει κι η λεπέν ακριβώς όπως και το ρόιτερς.
Και θα πρόσθετε επίσης,αφού το ρόιτερς είναι ''φιλάνθρωπο'' και ''φιλοπροσφυγικό'',σε αντίθεση με την λεπέν,ότι εάν υπήρχε κάποιος μαγικός τρόπος να επιστρέψουν τα εργοστάσια στη βόρεια Γαλλία και να αντιστραφεί η παγκοσμιοποίηση,όπως μηρυκάζει το ρόιτερς κι η συντρόφισσα λεπέν,οι μετανάστες της Ασίας μάλλον θα ξαναφτώχαιναν και θα έπαιρναν τις βάρκες να έρθουν στην Γαλλία όπου θα κυβερνούσε,όμως η...λεπέν-φαύλος κύκλος και φαύλος μύλος.
Συνεχίζοντας τον αξιολογικό του λίβελλο το ρόιτερς,κατακεραυνώνει τον ''απόμακρο χαρακτήρα'' του Μακρόν και τα ''χείριστα δείγματα'' συμπεριφοράς που επέδειξε σε έναν νεαρό άνεργο Γάλλο έξω από το μέγαρο Ηλυσίων,που παραπονέθηκε,άκουσον άκουσον,ότι δεν βρίσκει δουλειά ενώ έχει ένα καινοτομικό πτυχίο...ανθοκομικής.
Προφανώς για το ρόιτερς οι πολιτικοί αξιολογούνται ως διαχυτικά φιλολαϊκοί μόνο όταν χαϊδεύουν τα αυτάκια των ψηφοφόρων-για τα οποία περισσότερο εξειδικευμένη φαίνεται να είναι η λεπέν...
ΕΙΣΑΙ ΘΗΛΥΚΟ;[μι νοτ,γαμώτο]
ΕΙΣΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙΣ
Δεν γαμιέται;Τι κι αν έχω αρχίσει να τσιμπιέμαι αναρωτώμενος εάν πήγα στο περίπτερο και αγόρασα την Καθημερινή,ή μήπως βρέθηκα σε κανένα σταθμό μετρό και τσίμπησα καμιά φρι πρες εφημερίδα φιλε λέφτ ερων αποχρώσεων και βιγκανικών,λοατκικών κ.λ.π. ανησυχιών;
Συνέχισα την ανάγνωση φτάνοντας στην άλλη άκρη του ατλαντικού και στους ''πολέμιους''του τραμπισμού,τους νιου γιορκ τους τάιμς για όνομα.
Εκεί διαβάζω τα εξής:Τι συνέβη ανάμεσα σε δυο...εφήβους σε ένα επαρχιακό πάρτι του Μέριλαντ μια νύχτα πριν από...τρεις δεκαετίες;[!!!]Από τη στιγμή που ο ένας αναγνωρίστηκε από τον άλλον ως ο Μπρετ Κάβανο,ένας δικαστής του ομοσπονδιακού εφετείου που τώρα είναι υποψήφιος για μια έδρα στο ανώτατο δικαστήριο των ΗΠΑ,η γερουσία αποφάσισε ν'ακούσει τα καθέκαστα από τον ίδιο και την κατήγορο του...
Ο δικαστής αρνήθηκε τα πάντα κι οι νιου γιορκ οι τάιμς γράφουν οργισμένοι ότι έτσι είναι ο τρόπος λειτουργίας του ''τραμπισμού'':Ασχέτως με τις κατηγορίες,μας προτρέπει να μην ασχολούμαστε με τις λεπτομέρειες-που θέλουν οι τάιμς να εξακριβωθούν ύστερα από...30 χρόνια!
Συνεχίζοντας οι τάιμς μας θυμίζουν ότι περισσότερες από 15 γυναίκες έχουν ισχυρισθεί ότι παρενοχλήθηκαν από τον ντόναλτ τον τραμπ-άρα:είναι δυνατόν κι ο εκλεκτός του που προτείνει για δικαστή να μην εμφορείται από τα ίδια βίτσια;
Είναι ολοφάνερο ότι ο δημοσιογραφικός εισαγγελισμός[Ευαγγελάτοι όλοι του κόσμου ενωθείτε]...ορθολογισμός χτυπάει ταβάνι.
Όμως για καθήστε,οι νιου γιορκ οι τάιμς συνεχίζουν,παραθέτοντας και τα καθέκαστα σχετικά με την ανάκριση του φίλου του τότε έφηβου Καβάνο:Το βιασμένο υποψήφιο θύμα που κατήγγειλε τον Καβάνο αναγνώρισε πως σε ένα άλλο δωμάτιο βρισκόταν κι ο Μαρκ Τζατζ[με ταφ,όχι τζαζ σκέτο].
Ο Τζατζ αρνήθηκε τα πάντα στη αρχή,για να θυμηθεί λίγο αργότερα ότι δεν θυμόταν τίποτα-κάποιος να πει στους δημοσιογράφους ότι όταν κάνει έχει κάνει πολύ σεξ στη ζωή του,είναι ακόμη πιο φυσιολογικό να μη θυμάται εύκολα λεπτομέρειες προ τριάντα ετών-αφήστε που,ειλικρινά,δεν διακρίνω τη διαφορά του αρνιέμαι τα πάντα απο το δεν θυμάμαι τίποτα,χωρίς να μας εκθέτουν στη δημοσιότητα οι τάιμς βάσει ποιών ερωταποκρίσεων αποκρίθηκε με ''διαφορετικό'' τρόπο ο Τζατζ.
Οποιος πει ότι οι νιου γιορκ οι τάιμς αποδεικνύονται οι ασυναίσθητα...καλύτεροι χορηγοί του τραμπ[που δικαιούται ακόμη μια θητεία],θαρρώ ότι δεν θα πέσουν και πολύ έξω...
ΤΡΕΜΕΤΕ ΓΙΑΤΊ...ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ[ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΜΠΑΛΚΑΝΙΑ]
Ωρα για διάλειμμα μετά από τόση ανάγνωση-είπα να κάνω μια διαδικτυακή βόλτα κι ο εμ ες εν μου μου ρίχνει αυτό-τι το ήθελα;Επεσα πάνω σε...βόμβα ο καψερός:
https://www.msn.com/el-gr/news/national/βόμβα-βαλλιανάτου-ο-ζακ-κωστόπουλος-μπήκε-στο-κοσμηματοπωλείο-να-προστατευτεί-από-καυγά-και-όχι-να-κλέψει/ar-AAAvEfW?ocid=spartandhp
Στη χώρα όπου βασιλεύει η παρεοκρατία κι οι χαμηλοί δείκτες εμπιστοσύνης προς όλους και για σχεδόν για όλα[εκτός απ'τους δικούς μας],είναι άραγε περίεργο που κι ο ακτιβισμός ασκείται με συνδικαλιστικά ήθη και ενστικτώδικους υστερισμούς για όσους πειράξανε τον δικό μας;
Οχι μόνο η αυτοδικία του κοσμηματοπώλη ήταν αυτοάμυνα,αλλά κι ο ληστής δεν ήταν ληστής-τι κι αν μπήκε δήθεν ο Ζακ Κωστόπουλος για να προστατευθεί από καυγά που γινόταν έξω από το κοσμηματοπωλείο μέσα εις το οποίο εγκλωβίστηκε,αλλά για κάποιο περίεργο λόγο[που ο Βαλλιανάτος δεν μας εξηγεί γιατί...δεν θα γίνει και...ντετέκτιβ ο άθρωπος]επιχείρησε να διαφύγει όταν έκλεισαν οι πόρτες που του εξασφάλιζαν την προστασία του από τον καυγά;
Ακόμη κι αν ο πρόωρα χαμένος Κωστόπουλος ήταν μαστουρωμένος και δεν καταλάβαινε τι έκανε και δεν μπήκε επ'ουδενί για να κλέψει,η όλη φάση δημιουργεί εύκολα σατανικές παρεξηγήσεις ώστε κάποιοι να σπεύσουν να τον χαρακτηρίσουν ως ληστή-αλλά οι ακτιβιστές/συνδικαλιστές,βιγκανιστές,μι του κινήματα και τα τοιαύτα,δεν αναγνωρίζουν ελαφρυντικά και γουστάρουν την εργαλειοποίηση της διαφορετικότητας επιθυμώντας να επιβληθούν τόσο ισόποσα,όσο αναλόγως καταπιέστηκαν στο παρελθόν-δήμιοι στη θέση των δήμιων ένα πράγμα,θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος,με σταθερό σημείο αναφοράς αυτού του είδους του ακτιβιστικού μεταμοντερνισμού την ανατροπή των ιεραρχιών όχι υπέρ μιας ισότητας καταστάσεων που θα επέτρεπε την περαιτέρω ''εξέλιξη'' της κοινωνίας και των ατομικών δικαιωμάτων των μειοψηφιών από το ''σημείο μηδέν'' όπου εκκινούν πολλαπλές ορθολογικότητες[μα τι γράφω ο μετοαμοδέρνος πούστης],αλλά μια ανατροπή υπέρ των δικών τους και μόνο θέσεων,αντιλήψεων,στάσεων κ.λ.π.
Περισσότερο ενδεικτικότερο παράδειγμα από το παραπάνω που ίσως μοιάζει[ή και είναι] υπερβολικό ή εμπαθές,αυτής της αυτοεκφυλίζουσας τάσης φρονώ ότι είναι οι βίγκαν που μεγάλο μέρος τους στα φανερά,δεν επιζητεί απλά την ευαισθητοποίηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους της κοινής γνώμης ώστε να μειωθεί η κατανάλωση κρέατος,αλλά την πλήρη...εξάλειψη της κρεατοφαγίας,όπως και μερίδα των φιλόζωων διαμαρτύρεται,όχι για το κυνήγι εκτός κυνηγετικής περιόδου αλλά την πλήρη κατάργηση του κ.ο.κ.
Με μέγα θέμα,για όσους εντάσσουν αυτές τις διεκδικήσεις και τα κινήματα στον...φιλελευθερισμό,ότι μη απομονώνοντας τις γραφικές και ουτοπικές εκδοχές που ενδημούν εντός των κόλπων τους,δεν είναι υπέρ των ατόμων αλλά των συλλογικοτήτων που προσδιορίζουν μαζικά όλα τα μέλη τους-οπότε ας μη διαμαρτύρονται μιλώντας για ισοπέδωση,ή ακόμη χειρότερα,για...φιλελευθερισμό και ατομικά δικαιώματα,γιατί δεν είναι τίποτα παραπάνω από παρεοκράτες συνδικαλιστές...
Δεν γαμιέται λες;Επιστροφή στην εφημερίδα και ώρα για αρθρογραφία.Εκεί πέφτω πάνω σε αυτό:
http://www.kathimerini.gr/986220/opinion/epikairothta/politikh/aspides-mnhmhs-kai-symponias
ΕΠΙΔΗΜΙΑ ''ΣΥΜΠΟΝΟΙΑΣ''
Αλήθεια,δεν εκφυλίζει αυτή η ενεργή συμπόνοια,ακριβώς γιατί πιστεύει και το λέει,όπως φυσικά έχει το δικαίωμα,ότι δεν υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των ανθρώπων;
Οταν κινδυνεύει η ζωή σου,μιλάνε τα ένστικτα αυτοσυντήρησης σου,οπότε δεν διαφέρεις από κανέναν άλλον μπροστά στον κίνδυνο και την αντιμετώπιση του-αποδεικνύει από μόνο του κάτι αυτό,λόγω και μόνο του ότι ο κινέζος και καλλιτέχνης και ακτιβιστής γύρισε σε 40 ''διαφορετικά'' στρατόπεδα προσφύγων;[αφού ήταν όλοι πρόσφυγες,δεν ήταν διαφορετικά αλλά ομοιόμορφα].
Και δεν παρατά κανείς τη χώρα του παρά μόνο όταν κινδυνεύει η ζωή του κι όχι η υγεία της τσέπης του και το επίπεδο της διαβίωσης του;
Και πως μια συμπόνοια που δεν αντιλαμβάνεται αυτές τις αποχρώσες ενδείξεις που καταλαβαίνει ο κάθε λογικός και συνδεδεμένος με την διαχρονική πραγματικότητα άνθρωπος,μπορεί να πετύχει μέσω της συμπόνοιας της κάτι θετικό για το αντικείμενο του οίκτου της,όταν δεν αναγνωρίζει σύνορα μεταξύ ισχυρών και αδύναμων[όταν είναι ο ίδιος που διακρίνει ανθρώπους που μπορούν να κάνουν το κακό και άλλους που κάνουν το αντίθετο-εννοείται το κακό και το καλό μέσα σε πολλά εισαγωγικά και βάσει των αντιλήψεων,των βιωμάτων κ.λ.π.],αλλά μιλά το ίδιο για τη μετανάστευση,είτε πρόκειται για την έγκυο που βρίσκεται στη βάρκα,είτε για το ασυνόδευτο παιδάκι,είτε για τον νεαρό άντρα από δεν ξέρω κι εγώ από ποια χώρα;
Και πόσο υποκριτικό[έστω και ασύνειδα] είναι κάποιος να υποστηρίζει ότι συναισθάνεται την ανάγκη για ελευθερία ακόμη και των δεσμωτών/φυλάκων του,ότι αγαπάει όλο τον κόσμο κι έτσι νιώθει υπεράνω,αλλά να μην παραδέχεται ότι αυτού του είδους η συμπόνοια που καλύπτει ''πανανθρώπινες'' και εσωτερικές ανάγκες του,δεν είναι και τόσο ανιδιοτελής,αφού προφέρει μια κάποιου είδους ικανοποίηση και στον φορέα αυτής της συμπόνοιας;
Και πόσο αυτό το πράγμα μπλέκεται μέσα στο μυαλό και την ψυχοσύνθεση του Ai Weiwei,αφού ο ίδιος πρώτιστα αναδεικνύει ιεραρχικά πιο σημαντικό γι'αυτόν την ταύτιση με όσους δεν έχουν φωνή,άρα αυτούς που υποφέρουν όπως έχει υποφέρει αυτός,παραδεχόμενος έτσι έμμεσα ότι το βίωμα δεν του αφήνει...επιλογή για κάτι άλλο,πέρα από τη συμπόνοια,προς όλους όσους θεωρεί ότι μοιάζουν με τη περίπτωση του;
Και όσοι δεν του μοιάζουν;Γι'αυτούς δεν αναγνωρίζει σύνορα;Μερικές αφελείς ερωτήσεις σαν ασπίδα έναντι της...ταπεινότητας που δήθεν από επιλογή δεν διστάζει να παραδεχθεί ότι αντιπροσωπεύει τους ''περισσότερους''...
Αντιγράφω από τη βικιπαίδεια:
Ο μεταμοντερνισμός κυριολεκτικά σημαίνει ''το κίνημα που ακολούθησε του μοντερνισμού''.
[Μοντερνισμός:Η μοντέρνα σκέψη και η πρακτική της εφαρμογή,στο πλαίσιο της νεωτερικότητας.
Ο όρος περιγράφει ΄κι ένα πλέγμα θέσεων,αντιλήψεων, και κινημάτων τα οποία εμφανίστηκαν στην τέχνη,στην πολιτική και τη φιλοσοφία από τα τέλη του 19ου αιώνα,υπό την πίεση των πρωτοφανών αλλαγών τις οποίες είχαν επιφέρει στη Δύση η νεωτερικότητα,ο καπιταλισμός κι η σαρωτική τεχνολογική εξέλιξη μετά τον Διαφωτισμό,για να επικρατήσουν καθολικά μέχρι και τον Β' παγκόσμιο πόλεμο.
Ο μοντερνισμός στην τέχνη υπήρξε μια αντίδραση στις συντηρητικές αξίες του ρεαλισμού.Το πιο παραδειγματικό κίνητρο του μοντερνισμού ήταν η απόρριψη της παράδοσης και η παρωδία της,μα και η αξιοποίηση της υπό νέες οπτικές γωνίες και ερμηνείες.
Ο μοντερνισμός απέρριπτε τις βεβαιότητες της διαφωτιστικής σκέψης,την έννοια ενός συμπονετικού,παντοδύναμου Θεού ως ανώτατης πηγής ηθικών αρχών,καθώς και την πεποίθηση πως μια κοινή,καθολικά αποδεκτή κι αντικειμενική ερμηνεία της φυσικής και κοινωνικής πραγματικότητας είναι δυνατόν να προσεγγιστεί χάρη στην ορθολογικότητα-ιδέες κάθε άλλο παρά συμβατές με τη θετικιστική,ορθολογική,μηχανιστική και αισιόδοξη φύση του Διαφωτισμού.
Στη φιλοσοφία και την πολιτική,αντιθέτως από την τέχνη,ο μοντερνισμός μετασχημάτισε κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα τα αιτήματα του Διαφωτισμού σε ριζοσπαστικά κινήματα[φιλελευθερισμός,εθνικισμός,σοσιαλισμός]με αξιώσεις αντικειμενικότητας και καθολικότητας,εμμονή με την αλλαγή και την πρόοδο και πλήρη πίστη στο δυναμικό της ορθολογικότητας και της τεχνολογικής εξέλιξης για τη βελτίωση της κοινωνίας.
Οι μοντερνιστές επιζητούν ν'αναθεωρήσουν ριζικά και απότομα καθετί ξεπερασμένο:Αλλοι προκειμένου να καταστρέψουν οτιδήποτε περιορίζει ή συγκρατεί την κοινωνική και ατομική πρόοδο-μη αμφισβητώντας επομένως την κληρονομιά του Διαφωτισμού και τη νεωτερικότητα αλλά μεμονωμένες όψεις τους ή αξιώματα τους τα οποία βλέπουν ως οπισθοδρομικά,λανθασμένα ή παρωχημένα-και άλλοι προκειμένου να εκφράσουν υπό ένα μη συντηρητικό πρίσμα τις αμφιβολίες τους για τη διαφωτιστική πίστη στην αέναη πρόοδο μέσω μιας υποτίθεται ''απελευθερωτικής'' τεχνολογίας,μιας ''αντικειμενικής'' επιστήμης και μιας ''μοναδικά'' περιγράψιμης εξωτερικής πραγματικότητας.Απο τη μία αποτελούν συνεχιστές και οφειλέτες του ρομαντισμού,ενώ από την άλλη τοποθετούνται στον αντίποδα του]
ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ
Παρά το ότι ως ''μοντέρνο'' αυτό καθ'αυτό ορίζεται το σύγχρονο,το κίνημα του μοντερνισμού καθώς κι η μετέπειτα αντίδραση του μεταμοντερνισμού καθορίζονται μέσα από ένα συγκεκριμένο πλέγμα αντιλήψεων.Ο μεταμοντερνισμός αποτελεί αισθητική,λογοτεχνική,πολιτική και κοινωνική φιλοσοφία,ως προσεγγιστική απόπειρα να περιγραφεί μια κατάσταση,status quo ή απλώς οι αλλαγές που υφίστανται οι θεσμοί και τα συστήματα κατά την μετανεωτερικότητα.
Ο όρος ''μεταμοντέρνος'' ορίζεται από το λεξικό της νέας Ελληνικής γλώσσας[Γ.Μπαμπινιώτη] ως ''αυτός που σχετίζεται με το σύγχρονο ρεύμα της τέχνης που αντιδρά στις φόρμες του μοντερνισμού και χρησιμοποιεί ποικιλία παραδοσιακών στοιχείων σε πρωτότυπες συνθέσεις'',καθώς επίσης αυτός που ''ακολουθεί αδιάκοπα τις εκάστοτε τάσεις χωρίς αρχές και σταθερά σημεία αναφοράς και επίσης[κατ'επέκταση στις κοινωνικές επιστήμες]ο ακραίος σχετικισμός στις αξίες και στην επιστημονική μέθοδο κι η απόρριψη της αντικειμενικότητας''.
Μία ακόμη Κυριακή έχω πάρει στα χέρια μου την εφημερίδα Καθημερινή και την αναγιγνώσκω.Οι πρώτες ενοχλήσεις για κάποιες όψεις των γνωμών που εκφράζονται με βάση έρευνες κοινής γνώμης,είτε των ομοιόμορφων και εναρμονισμένων αξιωμάτων που εκπέμπουν κάποια άρθρα που αφορούν σε ευαίσθητα θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων σχετικά με το μεταναστευτικό/προσφυγικό κ.ο.κ. ,αρχίζουν να με σιγοτρώνε:
ΟΙ...ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ
Με βάση την έρευνα της διαΝΕΟσις ο διευθυντής περιεχομένου της Θ.Γεωργακόπουλος χαρακτηρίζει δυσοίωνα τα ευρήματα της:Οι Ελληνες εμπιστεύονται αρκετά ελάχιστους θεσμούς,ενώ δεν μοιάζουν να εμπιστεύονται ούτε και τη σκιά των συνανθρώπων τους[δεν καταλαβαίνω που υπάρχει η αντίφαση εδώ και ποιος ο λόγος για έκπληξη και αιφνιδιασμό:Αυτή είναι η απόλυτα λογική σειρά των πραγμάτων-εφόσον πιστεύεις το πρώτο,αναπότρεπτα ισχύει και το δεύτερο,καθότι κι οι θεσμοί που τυγχάνουν της πλήρης απαξίωσης στα μάτια της κοινής γνώμης,υπηρετούνται από ανθρώπους κι όχι ρομπότ].
Επίσης,τονίζεται ότι μόνο ένας στους πέντε Ελληνες εμπιστεύεται ανθρώπους άλλης εθνικότητας ή θρησκείας-δεν γνωρίζω και ποιο είναι το ''σωστό'' όριο αποδοχής για να χαρακτηριστεί κάποιος εναρμονισμένος με τις αντιλήψεις των δημοσκόπων,πάντως ούτε κι εδώ διακρίνω κάτι ανεπάντεχο,καθότι έχει προηγηθεί η επισήμανση ότι οι Ελληνες δεν εμπιστεύονται ούτε και τους ομοεθνείς γείτονες τους,οπότε πάλι είναι απόλυτα λογική η σειρά των πραγμάτων που προκαλεί κατάπληξη στον κ. Γεωργακόπουλο,όπως κι η επισήμανση που ακολουθεί όλων αυτών και τονίζει την πλήρη απουσία εμπιστοσύνης των Ελλήνων έναντι των καινούριων ανθρώπων που μπαίνουν στη ζωή του-και κάποιος άλλος θα μπορούσε να επισημάνει γιατί χρειάζεται και...έρευνα για να διαπιστώσουμε τα αυτονόητα με αριθμούς και ποσοστά.
'Η κάποιος άλλος θα ζητούσε η έρευνα να μη μείνει στην επιφάνεια και αυτά που ήδη υποψιαζόμασταν,αλλά να ''μπει στο ψητό'' και να ρωτήσει τους ερωτώμενους τους λόγους για τους οποίους θεωρούν κατά πλειοψηφία άντρα διαφθοράς τις κρατικές αρχές[που ως γνωστόν,δύσκολα εμπιστεύεται η μία την άλλη και εξ ου και μια αιτία που εξηγεί μερικώς την ύπαρξη της απέραντης γραφειοκρατίας]και τους δημοσιογράφους με τα μμε-που επίσης,ως γνωστόν,στην πλειοψηφία τους δεν...βρίσκουν χρόνο να ασχοληθούν με τέτοια ζητήματα που οδήγησαν στη κρίση,γιατί έχουν να υπερασπιστούν τις συντάξεις και να κατακεραυνώσουν τους κακούς δανειστές και τους ξένους.
Κατάπληξη προκαλεί στον κ. Γεωργακόπουλο κι ο ένας στους τρεις που θεωρεί ότι οι ''οι ψηφοφόροι δωροδοκούνται'':Ο κ.Γεωργακόπουλος μάλλον το εκλαμβάνει αυτό σαν σημάδι συνωμοσιολογίας-δεν έχει ακούσει ποτέ για πελατειακό κράτος στην Ελλάδα.
Παρακάτω,ο κ.Γεωργακόπουλος σπεύδει να συμπεράνει ότι οι απαντήσεις των Ελλήνων δεν είναι εξωπραγματικές-όχι με την έννοια ότι είναι φυσιολογικές,αλλά τοποθετώντας τες σε σύγκριση με άλλους λαούς-οι οποίοι και αυτοί υποτίθεται ότι κάνουν λάθος να μη θεωρούν φάρους αξιοπιστίας τα κανάλια και τις εφημερίδες κι ότι αυτά φιλοξενούν ως περιεχόμενο.
Η μόνη κραχτή διαφορά που επισημαίνεται,είναι η διαφορά στα ποσοστά εμπιστοσύνης εν σχέσει με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο που δείχνουν οι Ελληνες στους καινούριος ανθρώπους που συναντούν στη ζωή τους-που κι αυτό εξηγείται από την παράταση της κρίσης στην Ελλάδα που επιδρά σωρευτικά στις,ήδη πριν απο την κρίση προϋπάρχουσες,αντιλήψεις.
Το τελικό συμπέρασμα του κ.Γεωργακόπουλου[πάντα εν συγκρίσει με ξένες χώρες και λαούς]είναι ότι η '''χώρα'' μας δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο και τερατώδες που χρήζει αυτομαστιγώματος,το ότι δεν είμαστε εντελώς διαφορετικοί από τους άλλους αλλά,ίσα ίσα,είμαστε στο κέντρο του χάρτη,ισορροπώντας σχεδόν απόλυτα ανάμεσα στην ''πρόοδο'' και την ''συντήρηση'' και στην αγωνία για επιβίωση και στην ανάγκη για ελευθερία-άρα,αφού ο ελληνικός λαός είναι νορμάλ,τα ποσοστά αναξιοπιστίας που αποδίδει στους θεσμούς[και σε όσους εργάζονται σε αυτούς]θα πρέπει ν'ανταποκρίνονται κατά το δυνατόν όσο πιο κοντά στη πραγματική πραγματικότητα.
Είναι δυνατόν το ΔΝΤ να είναι τελευταίο στον πίνακα με τη φθίνουσα σειρά του δείκτη εμπιστοσύνης,αλλά και η αξιοπιστία του τύπου και της τηλεόρασης,που το κατακεραυνώνουν συστηματικά επί τόσα μνημονιακά χρόνια,παρουσιάζοντας το σαν τον απόλυτο εχθρό και βασικό υπαίτιο,λόγω λάθων συνταγών,για τα δεινά μας,να είναι επίσης στον πάτο του δείκτη εμπιστοσύνης;Δεν υπάρχει μια αντίφαση;'Η ο λαός θεωρεί ότι τα μμε του λένε ψέματα,μόνο όταν επιχειρούν να του πουν κάποιες άβολες αλήθειες;
Και πόσοι από αυτούς που ερωτήθηκαν και δήλωσαν την πλήρη εμπιστοσύνη τους στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας,υπηρετούν οι ίδιοι,ή έχουν κάποιο κοντινό πρόσωπο τους ενταγμένο σε αυτές;
Και τα ερωτήματα που γεννά η κάθε σφυγμομέτρηση μιας ζωντανής κοινωνίας ανθρώπων με όλα τα λάθη και τις αντιφάσεις που συνοδεύουν την ύπαρξη,μπορεί να είναι πολλά.
Το βασικό όμως που εγώ εξάγω από τα σχόλια πάνω στην έρευνα του διευθυντή περιεχόμενου[και λειτουργό των θεσμικών μμε,καθότι τα χρησιμοποιεί για να εκθέσει τις έρευνες και τις απόψεις του πάνω σε αυτές],είναι ότι δεν τον απασχολεί καθόλου η περίπτωση τα μέσα εις τα οποία παρουσιάζει το αντικείμενο των ερευνών του,να είναι πράγματι προβληματικότατα-αφήνει μια αίσθηση δηλαδή ''ελιτισμού'':Ο λαός δεν καταλαβαίνει πόση καλή δουλειά κάνουμε εμείς οι οι μουμουέδες.
Τα μμε είναι εξαιρετικά,άλλο αν η κρίση έχει θολώσει την εικόνα του λαού για αυτά και,ούτως ή άλλως,δεν πρέπει να κατηγορούμε αποκλειστικά τον ελληνικό λαό διότι και σε ξένες χώρες τα ποσοστά αποδοχής των μμε,ιδίως την εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης,δεν είναι και στα καλύτερα τους.
'Η,ακόμη χειρότερα:Ο ελληνικός λαός δεικνύει δυσανάλογες ελλείψεις εμπιστοσύνης σε θεσμούς και,γενικότερα,στους άλλους που βρίσκονται πέραν του στενού φιλικού και οικογενειακού περιβάλλοντος του,αλλά...το ίδιο κάνουμε ασυναίσθητα,δίνοντας το παράδειγμα,κι εμείς οι δημοσκόποι που εντός των πλαισίων της παρεοκρατίας μας δεν τολμάμε να θίξουμε,διερευνώντας[μη ρωτώντας τους ερωτώμενους για τους λόγους που απεχθάνονται τα μμε]τα κακώς κείμενα του χωραφιού μας...
ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΗ ΜΟΝΟΤΡΟΠΙΑ ΣΥΝΑΓΕΡΜΩΝ ΠΟΥ ΣΕ ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Προσπέρασα κι εγώ,λοιπόν,αυτή την επίδειξη και με την ''βούλα των αριθμών'' πεφωτισμένου ελιτισμού και υπόρρητης αγανάκτησης για τον λαό που κάποτε θα μάθει πόσο καλά κάνουμε τη δουλειά μας οοολοι εμείς ανυπερθέτως στα μμε,και έφτασα σε ένα ρεπορτάζ σχετικά με ένα θέμα άμεσα επικαιρικό:Τον προσφυγομεταναστευτικό καταυλισμό της Μόριας στην Λέσβο.
Παραθέτοντας τα γεγονότα μετά των αριθμών[35.000 άτομα μεταφέρθηκαν στην ελληνική ενδοχώρα,ενώ μόλις 2.000 έχουν επιστραφεί στην Τουρκία],η δημοσιογράφος παραθέτει την ''αξιολογική'' [λες και θα μπορούσε να προκύψει διαφορετικό αξίωμα από αυτό που ακολουθεί] κρίση της:Απο τη στιγμή που αποδεδειγμένα το μέτρο των επιστροφών μεταναστών στην Τουρκία από τη συμφωνία της με την ΕΕ,δεν εφαρμόζεται από την κυβέρνηση συριζα,η ένδειξη στο καντράν μας δείχνει ότι αυτό είναι πολιτική επιλογή μιας κυβέρνησης,που ποτέ κιόλας δεν έκρυψε τις ιδεολογικές αγκυλώσεις της αλλά και τις εξαρτήσεις της που φέρεται να έχει με συγκεκριμένους περιθωριακούς χώρους,εκμεταλλευόμενη μάλιστα και έναν νόμο που ψήφισε η ίδια αυτή κυβέρνηση και χαρακτηρίζει γενικόλογα ευάλωτους[και που δεν μπορούν να επιστραφούν στην Τουρκία] όσους είναι...θύματα εμπορίας ανθρώπων-όσοι ταξίδεψαν και πλήρωσαν τον βαρκάρη,να λογίζονται άραγε στα θύματα;.
Το αποτέλεσμα;Κανένας από τους διαμένοντες στους καταυλισμούς στα νησιά να μην ενδιαφέρεται να πάρει το άσυλο[κάποιος θα μπορούσε να υποστηρίξει ότι αυτό είναι μια ακόμη ένδειξη για το πόσοι μη πρόσφυγες έχουν μπει στη χώρα,καθότι ο πρόσφυγας που φεύγει από τη χώρα του γιατί κινδυνεύει η ζωή του,εξυπακούεται ότι είναι ευάλωτος και δεν διαλέγει ποια γραφειοκρατία,αυτήν που θα σε αναγνωρίσει ως ευάλωτο,ή ως πρόσφυγα-που σημαίνει πάλι ότι είσαι ευάλωτος-θα τον εξυπηρετήσει για να παρατείνει τη διαμονή του στην Ελλάδα,μιας χώρας της οποίας η κυβέρνηση,ναι μεν τον αφήνει να λασπώνεται στις ειδομένες και τις μόριες,αλλά τουλάχιστον του εξασφαλίζει ότι δεν θα επιστρέψει στις ίδιες λάσπες και τα ίδια λύματα που απολαμβάνει στην χώρα του].
Φυσικά και τα παραπάνω θα μπορούσε να είναι κατά μέρος αβάσιμα,ή,εντρυφώντας στο κλίμα πολιτική ορθότητας που συντονισμένα εκπέμπουν τα τηλεοπτικά μμε εδώ και χρόνια,ξενοφοβικά[το ισλαμοφοβικά έχει ελαττωθεί στη χρήση του,προφανώς στα μμε είναι προτιμότερο το γενικόλογο και απροσδιόριστο].
Το θέμα όμως είναι ότι αυτή η ''οπτική'' απουσιάζει τελείως από την παρουσίαση του θέματος από όλα τα κανάλια που λειτουργούν εναρμονισμένα,δηλαδή αντιδημοκρατικά,καλύπτοντας και την κυβέρνηση συριζα,παρουσιάζοντας και μερικά από αυτά και...αποδείξεις της μετά χριστόν κυβερνητικής...φιλευσπλαχνίας πάνω στο θέμα,δείχνοντας τους νέους καταυλισμούς στην ενδοχώρα που μεταφέρθηκαν τα ευάλωτα γυναικόπαιδα που είναι ένα τμήμα των χιλιάδων που καταυλίζονται στις μόριες.
ΓΙΑΤΙ,ΟΙ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΕΊΝΑΙ;
Αλλά για σταθείτε:Και σε ξένες χώρες δεν εκλέγουν τραμπιστές που καταφέρονται οργισμένα εναντίον των μμε για τις ψεύτικες ειδήσεις που μεταδίδουν;[κάνοντας τη σύγκριση με τα κοινωνικά δίκτυα,σίγουρα τα θεσμικά μμε μας παραπληροφορούν πολύ λιγότερο,αλλά αυτό δεν τα αθωώνει και σίγουρα δεν τα κάνει αντιτραμπικά,αντιορμπανικά κ.ο.κ. απλώς κι επειδή το δηλώνουν αυτοπροσδιοριζόμενα,χωρίς όμως να σταματούν να δίνουν αφορμές,τροφοδοτώντας ένα φαύλο κύκλο,μέσα στον οποίον τα μμε κατηγορούν τους πάντες εκτός από τους πεφωτισμένους εαυτούς τους].
Συνεχίζοντας,λοιπόν,την ανάγνωση της κυριακάτικης Καθημερινής,φτάνω στα διεθνή-και παίρνω επίσημο ύφος εγρήγορσης για την...έγκυρη σοβαρότητα όσων διαβάσω από τους προηγμένους:
www.kathimerini.gr/986195/article/epikairothta/kosmos/e8nikos-synagermos-sto-megaro-twn-hlysiwn
Εδώ πέρα το ρόιτερς παίρνει μια σφυγμομέτρηση της γνωστής για το...μεταρρυθμιστικό της άφοβο πνεύμα γαλλικής κοινωνίας και κατακεραυνώνει τον Μακρόν που δεν έβγαλε δρεπάνι για να θερίσει τους μεταρρυθμιστικούς του καρπούς στην αγορά εργασίας σε λιγότερο από...έναν χρόνο!
Μεγάλη ειρωνική πλάκα έχει και τ'ότι ξεκινά το ρόιτερς τις αξιολογικές κρίσεις του με το γνωστό πολιτικορθάδικο τροπάριο που απονείμει παράσημα χρυσών βατομούρων σε όσους ψηφίζουν αντιμεταναστευτικά,αποκαλώντας τους εθνικιστές και τα τοιαύτα.
Για το περιβόητο ρόιτερς,λοιπόν,φοβικοί και εθνικιστές είναι οι ψηφοφόροι που ψηφίζουν λεπέν λόγω αντιμεταναστευτικής διάθεσης,αλλά,προς θεού,ποτέ φοβικοί[ακόμη και εθνίκια,αν σκεφτείς ότι υποτίθεται ότι έχουμε ψιλοελεύθερη μετακίνηση εντός Ευρώπης και για εργασία-πέραν από αναψυχή-,αλλά πανίσχυρα συνδικάτα]όταν ψηφίζουν αντιμεταρρυθμιστικά για τα εργασιακά τους ''κεκτημένα''.
Μπαίνοντας στο ψητό,λοιπόν,το ρόιτερς μηρυκάζει:''Η απορρύθμιση[λες και δεν απέμεινε κανένα πλαίσιο για την αγορά εργασίας ή λες και καταργήθηκαν τα συνδικάτα]της αγοράς εργασίας δεν συνοδεύτηκε από δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης χάρη στην οικονομία της καινοτομίας,καταδικάζοντας τη νέα γενιά γάλλων σε αναζήτηση χαμηλόμισθης εργασίας στον τομέα των υπηρεσιών''.
Κάποιος που θα ήθελε να εκδικηθεί τα πολιτικορθάδικα μμε για όλες τις ταυτίσεις και τις αξιολογικές κρίσεις που αυτά κάνουν συστηματικώς κατά όσων διαφωνούν με την απορρύθμιση της μετανάστευσης και μη διαχωρίζοντας τους από τους ορμπάν αυτής της ηπείρου,θα μπορούσε να υποστηρίξει κάλλιστα ότι τις ίδιες παπαριές για τον αποβιομηχανοποιημένο βορρά στη γαλλία και τον ανταγωνισμό ''προς τα κάτω'',μηρυκάζει κι η λεπέν ακριβώς όπως και το ρόιτερς.
Και θα πρόσθετε επίσης,αφού το ρόιτερς είναι ''φιλάνθρωπο'' και ''φιλοπροσφυγικό'',σε αντίθεση με την λεπέν,ότι εάν υπήρχε κάποιος μαγικός τρόπος να επιστρέψουν τα εργοστάσια στη βόρεια Γαλλία και να αντιστραφεί η παγκοσμιοποίηση,όπως μηρυκάζει το ρόιτερς κι η συντρόφισσα λεπέν,οι μετανάστες της Ασίας μάλλον θα ξαναφτώχαιναν και θα έπαιρναν τις βάρκες να έρθουν στην Γαλλία όπου θα κυβερνούσε,όμως η...λεπέν-φαύλος κύκλος και φαύλος μύλος.
Συνεχίζοντας τον αξιολογικό του λίβελλο το ρόιτερς,κατακεραυνώνει τον ''απόμακρο χαρακτήρα'' του Μακρόν και τα ''χείριστα δείγματα'' συμπεριφοράς που επέδειξε σε έναν νεαρό άνεργο Γάλλο έξω από το μέγαρο Ηλυσίων,που παραπονέθηκε,άκουσον άκουσον,ότι δεν βρίσκει δουλειά ενώ έχει ένα καινοτομικό πτυχίο...ανθοκομικής.
Προφανώς για το ρόιτερς οι πολιτικοί αξιολογούνται ως διαχυτικά φιλολαϊκοί μόνο όταν χαϊδεύουν τα αυτάκια των ψηφοφόρων-για τα οποία περισσότερο εξειδικευμένη φαίνεται να είναι η λεπέν...
ΕΙΣΑΙ ΘΗΛΥΚΟ;[μι νοτ,γαμώτο]
ΕΙΣΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙΣ
Δεν γαμιέται;Τι κι αν έχω αρχίσει να τσιμπιέμαι αναρωτώμενος εάν πήγα στο περίπτερο και αγόρασα την Καθημερινή,ή μήπως βρέθηκα σε κανένα σταθμό μετρό και τσίμπησα καμιά φρι πρες εφημερίδα φιλε λέφτ ερων αποχρώσεων και βιγκανικών,λοατκικών κ.λ.π. ανησυχιών;
Συνέχισα την ανάγνωση φτάνοντας στην άλλη άκρη του ατλαντικού και στους ''πολέμιους''του τραμπισμού,τους νιου γιορκ τους τάιμς για όνομα.
Εκεί διαβάζω τα εξής:Τι συνέβη ανάμεσα σε δυο...εφήβους σε ένα επαρχιακό πάρτι του Μέριλαντ μια νύχτα πριν από...τρεις δεκαετίες;[!!!]Από τη στιγμή που ο ένας αναγνωρίστηκε από τον άλλον ως ο Μπρετ Κάβανο,ένας δικαστής του ομοσπονδιακού εφετείου που τώρα είναι υποψήφιος για μια έδρα στο ανώτατο δικαστήριο των ΗΠΑ,η γερουσία αποφάσισε ν'ακούσει τα καθέκαστα από τον ίδιο και την κατήγορο του...
Ο δικαστής αρνήθηκε τα πάντα κι οι νιου γιορκ οι τάιμς γράφουν οργισμένοι ότι έτσι είναι ο τρόπος λειτουργίας του ''τραμπισμού'':Ασχέτως με τις κατηγορίες,μας προτρέπει να μην ασχολούμαστε με τις λεπτομέρειες-που θέλουν οι τάιμς να εξακριβωθούν ύστερα από...30 χρόνια!
Συνεχίζοντας οι τάιμς μας θυμίζουν ότι περισσότερες από 15 γυναίκες έχουν ισχυρισθεί ότι παρενοχλήθηκαν από τον ντόναλτ τον τραμπ-άρα:είναι δυνατόν κι ο εκλεκτός του που προτείνει για δικαστή να μην εμφορείται από τα ίδια βίτσια;
Είναι ολοφάνερο ότι ο δημοσιογραφικός εισαγγελισμός[Ευαγγελάτοι όλοι του κόσμου ενωθείτε]...ορθολογισμός χτυπάει ταβάνι.
Όμως για καθήστε,οι νιου γιορκ οι τάιμς συνεχίζουν,παραθέτοντας και τα καθέκαστα σχετικά με την ανάκριση του φίλου του τότε έφηβου Καβάνο:Το βιασμένο υποψήφιο θύμα που κατήγγειλε τον Καβάνο αναγνώρισε πως σε ένα άλλο δωμάτιο βρισκόταν κι ο Μαρκ Τζατζ[με ταφ,όχι τζαζ σκέτο].
Ο Τζατζ αρνήθηκε τα πάντα στη αρχή,για να θυμηθεί λίγο αργότερα ότι δεν θυμόταν τίποτα-κάποιος να πει στους δημοσιογράφους ότι όταν κάνει έχει κάνει πολύ σεξ στη ζωή του,είναι ακόμη πιο φυσιολογικό να μη θυμάται εύκολα λεπτομέρειες προ τριάντα ετών-αφήστε που,ειλικρινά,δεν διακρίνω τη διαφορά του αρνιέμαι τα πάντα απο το δεν θυμάμαι τίποτα,χωρίς να μας εκθέτουν στη δημοσιότητα οι τάιμς βάσει ποιών ερωταποκρίσεων αποκρίθηκε με ''διαφορετικό'' τρόπο ο Τζατζ.
Οποιος πει ότι οι νιου γιορκ οι τάιμς αποδεικνύονται οι ασυναίσθητα...καλύτεροι χορηγοί του τραμπ[που δικαιούται ακόμη μια θητεία],θαρρώ ότι δεν θα πέσουν και πολύ έξω...
ΤΡΕΜΕΤΕ ΓΙΑΤΊ...ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ[ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΜΠΑΛΚΑΝΙΑ]
Ωρα για διάλειμμα μετά από τόση ανάγνωση-είπα να κάνω μια διαδικτυακή βόλτα κι ο εμ ες εν μου μου ρίχνει αυτό-τι το ήθελα;Επεσα πάνω σε...βόμβα ο καψερός:
https://www.msn.com/el-gr/news/national/βόμβα-βαλλιανάτου-ο-ζακ-κωστόπουλος-μπήκε-στο-κοσμηματοπωλείο-να-προστατευτεί-από-καυγά-και-όχι-να-κλέψει/ar-AAAvEfW?ocid=spartandhp
Στη χώρα όπου βασιλεύει η παρεοκρατία κι οι χαμηλοί δείκτες εμπιστοσύνης προς όλους και για σχεδόν για όλα[εκτός απ'τους δικούς μας],είναι άραγε περίεργο που κι ο ακτιβισμός ασκείται με συνδικαλιστικά ήθη και ενστικτώδικους υστερισμούς για όσους πειράξανε τον δικό μας;
Οχι μόνο η αυτοδικία του κοσμηματοπώλη ήταν αυτοάμυνα,αλλά κι ο ληστής δεν ήταν ληστής-τι κι αν μπήκε δήθεν ο Ζακ Κωστόπουλος για να προστατευθεί από καυγά που γινόταν έξω από το κοσμηματοπωλείο μέσα εις το οποίο εγκλωβίστηκε,αλλά για κάποιο περίεργο λόγο[που ο Βαλλιανάτος δεν μας εξηγεί γιατί...δεν θα γίνει και...ντετέκτιβ ο άθρωπος]επιχείρησε να διαφύγει όταν έκλεισαν οι πόρτες που του εξασφάλιζαν την προστασία του από τον καυγά;
Ακόμη κι αν ο πρόωρα χαμένος Κωστόπουλος ήταν μαστουρωμένος και δεν καταλάβαινε τι έκανε και δεν μπήκε επ'ουδενί για να κλέψει,η όλη φάση δημιουργεί εύκολα σατανικές παρεξηγήσεις ώστε κάποιοι να σπεύσουν να τον χαρακτηρίσουν ως ληστή-αλλά οι ακτιβιστές/συνδικαλιστές,βιγκανιστές,μι του κινήματα και τα τοιαύτα,δεν αναγνωρίζουν ελαφρυντικά και γουστάρουν την εργαλειοποίηση της διαφορετικότητας επιθυμώντας να επιβληθούν τόσο ισόποσα,όσο αναλόγως καταπιέστηκαν στο παρελθόν-δήμιοι στη θέση των δήμιων ένα πράγμα,θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος,με σταθερό σημείο αναφοράς αυτού του είδους του ακτιβιστικού μεταμοντερνισμού την ανατροπή των ιεραρχιών όχι υπέρ μιας ισότητας καταστάσεων που θα επέτρεπε την περαιτέρω ''εξέλιξη'' της κοινωνίας και των ατομικών δικαιωμάτων των μειοψηφιών από το ''σημείο μηδέν'' όπου εκκινούν πολλαπλές ορθολογικότητες[μα τι γράφω ο μετοαμοδέρνος πούστης],αλλά μια ανατροπή υπέρ των δικών τους και μόνο θέσεων,αντιλήψεων,στάσεων κ.λ.π.
Περισσότερο ενδεικτικότερο παράδειγμα από το παραπάνω που ίσως μοιάζει[ή και είναι] υπερβολικό ή εμπαθές,αυτής της αυτοεκφυλίζουσας τάσης φρονώ ότι είναι οι βίγκαν που μεγάλο μέρος τους στα φανερά,δεν επιζητεί απλά την ευαισθητοποίηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους της κοινής γνώμης ώστε να μειωθεί η κατανάλωση κρέατος,αλλά την πλήρη...εξάλειψη της κρεατοφαγίας,όπως και μερίδα των φιλόζωων διαμαρτύρεται,όχι για το κυνήγι εκτός κυνηγετικής περιόδου αλλά την πλήρη κατάργηση του κ.ο.κ.
Με μέγα θέμα,για όσους εντάσσουν αυτές τις διεκδικήσεις και τα κινήματα στον...φιλελευθερισμό,ότι μη απομονώνοντας τις γραφικές και ουτοπικές εκδοχές που ενδημούν εντός των κόλπων τους,δεν είναι υπέρ των ατόμων αλλά των συλλογικοτήτων που προσδιορίζουν μαζικά όλα τα μέλη τους-οπότε ας μη διαμαρτύρονται μιλώντας για ισοπέδωση,ή ακόμη χειρότερα,για...φιλελευθερισμό και ατομικά δικαιώματα,γιατί δεν είναι τίποτα παραπάνω από παρεοκράτες συνδικαλιστές...
Δεν γαμιέται λες;Επιστροφή στην εφημερίδα και ώρα για αρθρογραφία.Εκεί πέφτω πάνω σε αυτό:
http://www.kathimerini.gr/986220/opinion/epikairothta/politikh/aspides-mnhmhs-kai-symponias
ΕΠΙΔΗΜΙΑ ''ΣΥΜΠΟΝΟΙΑΣ''
Αλήθεια,δεν εκφυλίζει αυτή η ενεργή συμπόνοια,ακριβώς γιατί πιστεύει και το λέει,όπως φυσικά έχει το δικαίωμα,ότι δεν υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των ανθρώπων;
Οταν κινδυνεύει η ζωή σου,μιλάνε τα ένστικτα αυτοσυντήρησης σου,οπότε δεν διαφέρεις από κανέναν άλλον μπροστά στον κίνδυνο και την αντιμετώπιση του-αποδεικνύει από μόνο του κάτι αυτό,λόγω και μόνο του ότι ο κινέζος και καλλιτέχνης και ακτιβιστής γύρισε σε 40 ''διαφορετικά'' στρατόπεδα προσφύγων;[αφού ήταν όλοι πρόσφυγες,δεν ήταν διαφορετικά αλλά ομοιόμορφα].
Και δεν παρατά κανείς τη χώρα του παρά μόνο όταν κινδυνεύει η ζωή του κι όχι η υγεία της τσέπης του και το επίπεδο της διαβίωσης του;
Και πως μια συμπόνοια που δεν αντιλαμβάνεται αυτές τις αποχρώσες ενδείξεις που καταλαβαίνει ο κάθε λογικός και συνδεδεμένος με την διαχρονική πραγματικότητα άνθρωπος,μπορεί να πετύχει μέσω της συμπόνοιας της κάτι θετικό για το αντικείμενο του οίκτου της,όταν δεν αναγνωρίζει σύνορα μεταξύ ισχυρών και αδύναμων[όταν είναι ο ίδιος που διακρίνει ανθρώπους που μπορούν να κάνουν το κακό και άλλους που κάνουν το αντίθετο-εννοείται το κακό και το καλό μέσα σε πολλά εισαγωγικά και βάσει των αντιλήψεων,των βιωμάτων κ.λ.π.],αλλά μιλά το ίδιο για τη μετανάστευση,είτε πρόκειται για την έγκυο που βρίσκεται στη βάρκα,είτε για το ασυνόδευτο παιδάκι,είτε για τον νεαρό άντρα από δεν ξέρω κι εγώ από ποια χώρα;
Και πόσο υποκριτικό[έστω και ασύνειδα] είναι κάποιος να υποστηρίζει ότι συναισθάνεται την ανάγκη για ελευθερία ακόμη και των δεσμωτών/φυλάκων του,ότι αγαπάει όλο τον κόσμο κι έτσι νιώθει υπεράνω,αλλά να μην παραδέχεται ότι αυτού του είδους η συμπόνοια που καλύπτει ''πανανθρώπινες'' και εσωτερικές ανάγκες του,δεν είναι και τόσο ανιδιοτελής,αφού προφέρει μια κάποιου είδους ικανοποίηση και στον φορέα αυτής της συμπόνοιας;
Και πόσο αυτό το πράγμα μπλέκεται μέσα στο μυαλό και την ψυχοσύνθεση του Ai Weiwei,αφού ο ίδιος πρώτιστα αναδεικνύει ιεραρχικά πιο σημαντικό γι'αυτόν την ταύτιση με όσους δεν έχουν φωνή,άρα αυτούς που υποφέρουν όπως έχει υποφέρει αυτός,παραδεχόμενος έτσι έμμεσα ότι το βίωμα δεν του αφήνει...επιλογή για κάτι άλλο,πέρα από τη συμπόνοια,προς όλους όσους θεωρεί ότι μοιάζουν με τη περίπτωση του;
Και όσοι δεν του μοιάζουν;Γι'αυτούς δεν αναγνωρίζει σύνορα;Μερικές αφελείς ερωτήσεις σαν ασπίδα έναντι της...ταπεινότητας που δήθεν από επιλογή δεν διστάζει να παραδεχθεί ότι αντιπροσωπεύει τους ''περισσότερους''...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου