Η ΣΚΕΠΤΟΜΟΡΦΙΚΗ ΜΑΓΕΊΑ
Στη σκεπτομορφικη μαγεία ανήκουν όλες οι κάθε είδους τεχνικές που δημιουργούν " σκεπτομορφες".Το Σκέπτομαι είναι μια δημοφιλεστατη εφαρμογή σε όλον τον κόσμο και σε όλες τις εποχές και λειτουργεί σε απίστευτα πολλούς κι αντιφατικούς τομείς: Απ'τις έντονες εικονοπλαστικες επιθυμίες (wishful thinking) μέχρι τις έμμονες ιδέες και τις μανιες καταδίωξης, απ'τον αυνανισμό μέχρι το σταρ σιστεμ του κινηματογράφου, απ'την πολιτική μέχρι τα αιγυπτιακά ιερογλυφικά, απ'την τηλεόραση μέχρι τις φυσικές επιθέσεις, από τα όνειρα μέχρι τα δόγματα κ.ο.κ.
... Περπατάτε μια σκοτεινή νύχτα.Το μόνο φως που έχετε είναι ο μικρός φακός στο χέρι σας.Καθως κουνάτε το φακό σε διάφορες κατευθύνσεις ολόγυρα,η δέσμη του φωτός μετακινείται κι αποσπά την προσοχή σας με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο.Φωτιζει μόνο εκεί που κοιτά και βλέπει μόνο εκεί που φωτίζει.Ο νους είναι κάτι σαν αυτόν τον φακό στο σκοτάδι.Και με την συγκέντρωση της προσοχής, κατευθύνουμε το νου από μέρος σε μέρος.Οπως κι η δέσμη του φωτός, βλέπουμε που κατευθύνεται ο νους, αλλά τίποτε παραπάνω.Ολα τα υπόλοιπα είναι παρεμβολές.Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτές οι παρεμβολές είναι όλα τα άλλα πράγματα που δεν εστιάσαμε την προσοχή μας επάνω τους.
Με τις κατευθυνόμενες δέσμες του μικρού φακού, αντιλαμβάνεσαι αποσπασματικά το περιβάλλον ( εκτός αν βλέπεις ταινία-το πλατωνικό σπήλαιο ίσως έχει κι ευκολότερες εξόδους διαφυγής...),σαν να λύνεις ένα παζλ βάζοντας τα κομμάτια με τυχαία σειρά,που παραδόξως έχει την ικανότητα να μοιάζει πάντα σωστή σε σένα.Στην σκηνή βρίσκεσαι πάντα εσύ,το σκοτάδι και το μέρος που φωτίζει ο φακός.
Αν καταφέρετε να ξεπεράσετε τους λογικούς δισταγμούς σας και τους φόβους σας και κλείσετε το φακό ξεπερνώντας το σοκ του απόλυτου σκοταδιού τα πρώτα λεπτά,τα μάτια σας θα συνηθίσουν και θα αρχίσετε να βλέπετε μέσα στο σκοτάδι.Συγκεντρωτικα, αληθινά.Ξεπερνωντας τους περιορισμούς των μπαταριών και της λάμπας (χωρίς να χρειάζεται και καμία Κομισιόν συνεχώς να βγάζει φιρμάνια).
Αυτή η ιδιόμορφη διανοητική κατάσταση, μπορεί να επέλθει αν χρησιμοποιήσουμε τις πιο σταθερές σχέσεις, συναισθήματα, αισθήσεις και εικόνες που είναι αποθηκευμένες στα υποσυνείδητα μέρη του νου μας για να μπλοκάρουν τον συνεχή εσωτερικό μονόλογο, όπως ένα φράγμα σε ποταμό.Διαφορα τιπς μπορούν να χρησιμοποιηθούν, γιατί αν τα πράγματα του υποσυνείδητου νου συμπεριληφθούν μέσα στην εστίαση του συνειδητού,δεν θα έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Ο αφοπλισμός του συνειδητού νου και της άμεσης ανάγκης για συνεχή εσωτερικό μονόλογο και για συνεχή ερμηνεία ( ορθολογική τυραννία του ''νοήματος'')κι η ενίσχυση του υποσυνείδητου νου ώστε να δημιουργήσει γέφυρες επικοινωνίας με τον " κόσμο της επιφάνειας"(να συνηθίσουν τα μάτια μας στο σκοτάδι), είναι μια φόρμουλα κατανόησης των πραγμάτων που μπορεί να την συναντήσει κανείς σε όλο της το μεγαλείο,αν καταδυθεί στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης.Απο νταντά και σουρεαλισμό, μέχρι κυβισμό κι εξπρεσιονισμο.
Ο νους μας ακολουθεί την προσοχή μας.Οπου συγκεντρώσουμε την προσοχή μας, εκεί θα κατευθυνθούν κι οι σκέψεις μας.Κατευθυνοντας προσεκτικά την προσοχή σε ένα συγκεκριμένο μέρος,σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο ή σε ένα συγκεκριμένο σκοπό, οι αποκρυφιστές πιστεύουν ότι εστιάζουμε πάνω του μια αδιόρατη δέσμη ενέργειας.Αυτη,με τις κατάλληλες προδιαγραφές μπορεί να ημι-υλοποιησει μια δυναμική σχέση,μια " Σκεπτομορφη". Συνήθως η ενέργεια αυτή σκορπίζει αμέσως μόλις σπάσουμε την συγκέντρωση, αλλά υποτίθεται ότι είναι δυνατόν να συγκεντρώσουμε ενέργεια με τέτοιο τρόπο ώστε να παράγουμε πολύ δυνατές σκεπτομορφες.
Μέσα απ'αυτό το πρίσμα,οι σκεπτομορφες είναι παρόμοιες με τις στοιχειακες δυνάμεις που συνήθως ονομάζουμε " φαντάσματα", "στοιχειά και πνεύματα ", αλλά πρόκειται για αποπροσανατολιστικη ομοιότητα.
Με την δημιουργία τέτοιων σκεπτομορφων ποικίλων χρήσεων κι αποστολών, ασχολείται αυτό που ονομάζω Σκεπτομορφικη Μαγεία.Η εικόνα μιας πορνοστάρ,η σημαία ενός έθνους,η έμμονη ιδέα οτι θα γίνει κάτι κακό μεγάλο επειδή το είδαμε στην τηλεόραση,η λέξη απαγορεύεται σε μια πινακίδα,ο ερωτικός ενθουσιασμός που προσωποποιείται,η " κατάρα του Φαραώ", ακόμη κι η πολύ καλή περιγραφή ενός χαρακτήρα σε λογοτεχνικό βιβλίο, είναι μερικά παραδείγματα σκεπτοματος, αποτελέσματα σκεπτομορφικης μαγείας.
Οι σκεπτομορφες που προκύπτουν από το Σκέπτομα δεν είναι και τόσο έξυπνες.Κι αν παρουσιάζουν μερικές φορές κάποια υποψία νοημοσύνης, είναι πάρα πολύ περιορισμένη.Η συμπεριφορά τους συνήθως είναι αυτοματικη.Αστρικα ρομπότ που λειτουργούν με την ακρίβεια και την ηλιθιότητα ενός περιορισμένα προγραμματισμένου ρομπότ.
Να επαναλαμβάνει συνέχεια ένα μήνυμα,να προκαλέσει έναν επιθυμητό ερεθισμό,να σημάνει συναγερμό με ένα συγκεκριμένο ερέθισμα,να αναλάβει να αποτρέψει μια απόπειρα δολοφονίας,να ακολουθεί σαν σκιά τον ξενιστή του,να αφομοιωθεί σε ένα σύμβολο, να μεταφέρει ένα συναίσθημα σαν ταχυδρόμος σε έναν παραλήπτη,να προκαλέσει παρεμβολές,να μεταμφιεστεί και να υποδυθεί κάτι άλλο...
Το Σκέπτομα κρύβει ένα μεγάλο μυστικό:με την κατάλληλη εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε απίστευτα μεγάλη κλίμακα,αν αυτοί που το εφαρμόζουν μπορούν να το ρυθμίσουν έτσι ώστε να διογκώνεται έπειτα από το Σκέπτομα ενός νου κι από εκεί σ'αλλον κ.ο.κ.
Όλοι έχουμε βιώσει την χαρά,την οργή ή τον πανικό του "πλήθους"(χμ, ουσιαστικά η ίδια η έννοια του " πλήθους"είναι ένα Σκέπτομα). Παράδειγμα: χιλιάδες θεατές έχουν συγκεντρωμένη την προσοχή τους σε ένα στόχο, παρακολουθώντας έναν αγώνα σε ένα γήπεδο.Το έθνος ενώνεται σε καιρό πολέμου απ'τον ίδιο στόχο και συγκινείται από φόρμουλες που είναι από πολύ καιρό πριν δημιουργημένες κι οι οποίες ενεργοποιούνται με την επίκληση συμβόλων που έχουν επιβληθεί.Ενας ηγέτης που μιλά σε ένα μεγάλο πλήθος και χρησιμοποιεί καλοσχεδιασμένες λέξεις κλειδιά για να διεγείρει τον υποσυνείδητο νου τους, χωρίς την συμμετοχή και την έγκριση του συνειδητού νου.Ακομη κι εκείνοι οι σταρ του Χόλιγουντ που παίζουν με τις ανικανοποίητες επιθυμίες δισεκατομμυρίων ανθρώπων που προβάλλονται πάνω τους και γι'αυτό λέγονται " σύμβολα του σεξ"-,με ποιον τρόπο κατευθύνουν οι παραγωγοί τους μια τέτοια τεράστια εστίαση της προσοχής απ'όλες τις πλευρές?
Παντελής Γιαννουλακης/Μαγεία,η απόκρυφη παράδοση του κόσμου/ συλλογικό,εκδόσεις Αρχέτυπο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου