0 σχετικισμός,ο εκλεκτισμός,η αμφισβήτηση του ορθολογισμού και των θεμελίων του διαφωτισμού που είναι ο καταγωγικός λόγος της νεωτερικότητας,είναι μια τρέχουσα υπόθεση με σημαντικές πρακτικές επιπτώσεις.Τα αυτονόητα αφενός μεν αίρονται,αφετέρου δε επιστρέφουν μ'έναν πιο απλοϊκό κι ολιστικό τρόπο/ Ε.Βενιζέλος
Πάσα πόλις φύσει/Δημ. Παπαδής/εκδόσεις Ζήτρος
Κάθε πόλις είναι ένα φυσικο οικοδόμημα.Μια απ'τις πιο σημαντικές διαφορές ανάμεσα στον Αριστοτέλη και τον Χομπς,όσον αφορά την πολιτική τους φιλοσοφία,αναφέρεται στη φύση της πολιτικής κοινότητας.Ο Αριστοτέλης ισχυρίζεται ότι η πολιτική κοινότητα,η πόλις,είναι μια φυσική οντότητα όπως ένα ζώο ή ένας άνθρωπος,γράφουν κσένοι μελετητές.Δεν υπάρχει βέβαια καμιά απολύτως αμφιβολία ότι ο Αριστοτέλης ποτέ δεν ισχυρίσθηκε ότι η πόλις είναι μια φυσική οντότητα,όπως ένα ζώο ή ένας άνθρωπος.
Αριστοτέλης/Βιβλίο Α:
Σύμφωνα με την φυσική τάξη των πραγμάτων,η πόλη είναι πιο σημαντική απ'την οικία ή τον καθένα μας κι απ'την οικία μας[πρότερον δε τη φύσει πόλις ή οικία και έκαστος ημών έστιν].Διότι το όλον οπωσδήποτε υπερέχει έναντι του μέρους καθότι,αν νεκρωθεί όλο το σώμα,τότε δεν υπάρχει ούτε πόδι ούτε και χέρι παρά μόνο κατ'όνομα
Ολων δε των πραγμάτων η ταυτότητα καθορίζεται από το έργο που επιτελούν και τις δυνατότητες που έχουν,ώστε αν δεν προσδιορίζονται απ'αυτά τα στοιχεία,δεν πρέπει να λέμε ότι είναι τα ίδια παρά μόνο κατ'όνομα.
Οτι λοιπόν η πόλη είναι μια φυσική πραγματικότητα και πιο σημαντική από το κάθε άτομο είναι φανερό[ότι μεν ουν η πόλις και φύσει και πρότερος ή έκαστος,δήλον].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου